רוח יהודית

להורים - משולחנה של יהודית המנהלת

הורים יקרים שלום רב 

שנת הלימודית תשפ"א נפתחה כהמשך לסיום שנת הלימודים תש"ף. מגיפת הקורונה העולמית עדיין כאן

למדנו במשך שלושה שבועות ובערב ראש השנה יצאנו לסגר שני. הנהלת בית הספר נערכה מבעוד מועד לכמה אפשרויות של מערכות בית ספריות. אין לתאר את העבודה הקשה, המשתנה והדינמית בהרכבת הסודוקו של המערכת הבית ספרית כאשר מתווים נשלחים בתדירות גבוהה ובזמן קצר לביצוע. אנו נדרשים לחלוקה לקפסולות בחלק מהשכבות, יש לנו אנשי צוות בבידוד, מורים בסיכון גבוה, צורך בחלוקה למרחבים פיזיים אחרים בשיעורים ובהפסקות ועוד ועוד

השנה קלטנו 3 אנשי צוות ו-4 עוזרי חינוך. ברוכים הבאים ובהצלחה לכולנו

תהליכים חינוכיים דורשים מאתנו אורך רוח וסבלנות רבה ודאי וודאי בתקופה מורכבת כל כך כאשר אי ודאות וקושי לתכנן לטווח רחוק עוטפים כל מעשה או תכנית חינוכית. בנוסף, לא ניתן להקדים את המאוחר או לזרז אותם. גם השנה נמשיך לדבוק בתהליכים אותם התחלנו והינם בבסיס התפיסה החינוכית הבית ספרית ונתקדם בהם בעקביות, בנחישות ובהתאמה למציאות המשתנה השנה

נתמקד בעיקר בשני מוקדי עשייה מרכזיים

*תקשורת מיטבית ובונה בין ההורים לבית-ספר-  אחדד שוב את מה שאתם כבר יודעים ועושים: לא ניתן להגזים בכמות החיזוקים שאפשר לתת לדמות החינוכית שמגדלת את ילדכם חצי מהיום. ואם, כפי שניתן לצפות, יעלו גם קשיים, התמודדו נא עמם בעדינות וברגישות, באופן אישי, לא בוואטסאפ כיתתי כי הכוח ההרסני שלו, שמרפה ידיים, עלול לשפוך את טובת הילדים עם המים

*אוטונומיה של הילדים-  לשיטתנו, ולטובת החינוך, תקשורת ישירה בין הילדים לצוות תוביל לאוטונומיה ולעצמאות המרבית של הילדים

אפשור שלכם ההורים יסייע לילדיכם ברכישת כלים ומיומנויות מחיי היום יום בבית הספר

המידעון שאנו מכינים זו שנה שישית מכיל מידע חיוני עבורכם, בהיבט מהותי ומעשי ובחיבור ביניהם

למדנו מההורים כי השילוב בין אכפתיות גבוהה של ההורים לחינוך ובין היותם אנשים עובדים מחייב

ידיעה מבעוד מועד, עד כמה שניתן, של תאריכים ואירועים ושינויים במערכת. תמצאו במידעון לוחות

זמנים

בנוסף לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומקצועות הליבה, תוכלו לקרוא במידעון על מהות

בית-הספר וצביונו, על חזון של אורח חיים יהודי, ברוח היהדות המתקדמת, עשיר בידע, חוויה ועשיה

על צירים ערכיים שמובילים את מכלול הלמידה, הקשרים בין מורים לתלמידים, החוזקות האישיות

והמיקוד בלמידה. המילון שלנו ממחיש תפיסה שמתבטאת גם בשפה. פרטנו לכם מה בעצם לומדים

כאן הילדים. והילדים הרי אינם מקשה אחת. על כן בנינו ועודנו בונים מערך  של מענים דיפרנציאלים

בתהליך שביצענו לפני ארבע שנים עם כל תלמיד בשכבת ג לאיתור מקצועי של חוזקותיו על-ידי המורים ובשיתוף ההורים, הסקנו כי ילדים רבים חושקים ביותר פעילות גופנית. על כן הוספנו למארג התכנים הנלמדים גם שיעור להטוטי קרקס וג'ודו והשנה, לאור שעות מסך רבות במיוחד במרחבי הזום, עוזרי החינוך שמלמדים אצלנו הינם מתחום המחול והתנועה

ציר האינטליגנציות המרובות ימשיך ויבוא לידי ביטוי בכל הכיתות תוך שמירה על ערך המיקוד שתחמנו לכל שכבה. השנה, ביתר שאת נמשיך ונקפיד באופן שוטף למען בריאותם גם על היגיינה, ניקיון וטיפוח השירותים והמרחבים האישיים

 יזמ"ה בזכות מה? בזכותם של הילדים ולמענם

ניתן להם מקום של כבוד ואחריות. אנו מדגישים

שוב ושוב את חשיבות האוטונמיה של הילדים בבית-ספר. דלתנו פתוחה, אוזננו קשובה, תנו להם

בעזרתנו לנהל את הלימודים שלהם, להתמודד עם בעיות, ליזום ולעשות. בעצמם

  בשנת לימודים זו יצטרפו לצוות המורים המעולים שלנו המורים הבאים: שירן ארגס, מיכל אילוז, גיתית אלנבוגן-אור

:מצורפת כאן טבלה עם הכיתות ושמות המחנכים/ות

א1 -נטע    א2- לילי

ב1- חוה    ב2-גלית מבורך

ג1-סמדר   ג2- שנ

ד1- שרונה ד2- גיתית

ה1 -רועי   ה2- מרב

ו1- נעמה   ו2- אסף

 

,שנזכה לחנך את הילדים בכבוד ובאהבה

יהודית